Zorggroep Nijkerk werkt aan stevig IT-fundament

Toekomstbestendige en passende zorg is persoonsgericht, proactief en bovendien integraal, aldus het beleidsplan 2018-2020 van de Gezondheidscentra Nijkerk. Om dit te bereiken moet er efficiënt worden samengewerkt, multidisciplinair en over domeingrenzen heen. ‘Daarvoor,’ zegt directeur Sam Siemssen, ‘heb je een stevig IT-fundament nodig. Data-management en ICT vormen de ruggengraad van onze zorgverlening.’

Een digitaal platform, aldus Siemssen, faciliteert de samenwerking van zorgverleners rondom de patiënt en helpt patiënten bij het nemen van eigen regie. Heel belangrijk is dat het – in het kader van proactieve en preventieve zorg – populatiemanagement ondersteunt en makkelijker maakt. In Nijkerk is het gebruik van digitale middelen niet vrijblijvend. Daarom ook zijn de huisartsen en POH’s intensief betrokken bij de selectie van een nieuw multidisciplinair platform. In mei werd de knoop doorgehakt en ging de organisatie in zee met het regionale platform van VitalHealth. Alle huisartsen hebben zich aan het nieuwe platform gecommitteerd.

Voor het gehele artikel uit ‘InEen’ klik hier.