​Fusie​ ​Gezondheidscentra​ ​Nijkerk

De Stichting Oranjeveste met als gezondheidscentrum De Nije Veste en de Stichting Gezondheidscentrum Corlaer zijn met ingang van 1 januari 2018 gefuseerd. Door de fusie ontstaat een samenwerkingsverband van rond de 200 zelfstandige​ ​eerstelijns​ ​zorgverleners. De fusie biedt ook voordelen zoals synergie, schaalvoordelen,​ ​slagkracht​ ​​​en​ ​een​ ​sterke,​ ​herkenbare​ ​profilering. De afgelopen jaren is reeds veel bereikt door samen te werken en de krachten te bundelen. Er werd al met een gezamenlijke zorgraad en directie gewerkt. De centra en zorgverleners hebben vele innovatieve programma’s succesvol weten te implementeren. Daardoor is de zorg voor de inwoner in de regio verbeterd. Eerste stappen zijn gezet in populatiemanagement en value based healthcare en inmiddels wordt Nijkerk landelijk gezien als een voorbeeld van succesvolle zorgvernieuwing in de regio. Beide stichtingen gaan verder als stichting Gezondheidscentra Nijkerk. Er is gekozen voor een slagvaardig organisatiemodel bestaande uit een bestuur/directie, raad van toezicht en een zorgraad. De zorgraad bestaat uit afgevaardigden van de verschillende disciplines, stelt samen met de directie het meerjarenbeleidsplan op en is medeverantwoordelijk voor de uitvoering hiervan. De directie wordt gevormd door Sam Siemssen als directeur-bestuurder en Willy Oldenburger als directeur zorg.