Zet een Stap-bijeenkomst

in Preventie

U zou zich graag fitter voelen, maar het blijkt lastig om bijvoorbeeld meer te gaan bewegen, gezonder te koken en eten, beter te gaan slapen of vaker dingen met andere mensen te ondernemen?

In de bibliotheek komen groepjes inwoners bij elkaar. Iedereen heeft wel iets in zijn leven wat hij/zij belangrijk vindt en graag voor wil gaan. Maar men merkt dat het niet altijd lukt. De deelnemers vertellen elkaar wat ze willen veranderen. De ene wil beter slapen en een andere juist meer bewegen.  Maar ze merken ook dat het niet altijd lukt om het voornemen vol te houden.

De groep komt 3 keer bij elkaar en stellen elkaar de vragen uit het Zet het Stap spel. Door deze vragen te beantwoorden vertellen ze wat ze de komende 3 maanden willen veranderen. Ze bespreken wat ze morgen al anders kunnen doen. De mensen geven elkaar ook tips. En ze hebben steun aan elkaar doordat ze zich in dezelfde situatie bevinden.

Er zijn zorgverleners aanwezig bij deze bijeenkomsten. Deze zitten bij de groep en kunnen medische informatie geven. U gaat naar huis met een plan. Dit plan kunt u ook delen met uw huisarts of praktijkondersteuner.

Doordat de groep vaker bij elkaar zit, vertellen mensen hoe ze vooruit gaan. Zo zijn voornemers beter vol te houden. En ervaren mensen dat ze een stap maken in hun gezondheid.

Data: Er zijn nog geen nieuwe data.  Bent u geïnteresseerd? Laat het ons weten, u ontvangt dan een uitnodiging zodra de data bekend zijn.

Locatie: Bibliotheek, Frieswijkstraat 99 te Nijkerk

Voor wie: Iedereen die samen met anderen een eerste stap wil zetten om gezonder te gaan leven. U bent van harte welkom!

Interesse: U kunt zich opgeven door een e-mail te sturen naar: mail@gc-nijkerk.nl