Schatkist met wandelroutes

Vanaf 2014 zijn er in het kader van de Nijkerk Challenge en WandelFit! veel wandeltochten georganiseerd. Deze vonden veelal plaats onder begeleiding van een zorgverlener. Met name in de voorbereidingsperiode op de Challenge vergde dit veel begeleiding en de wandelingen op de zaterdagochtend werden nagenoeg altijd door iemand van de Gezondheidscentra voorbereid en begeleid. Vorig jaar ontstond het besef dat de huidige vorm van organisatie en begeleiden te zwaar drukt op enkele personen. Om de continuïteit te waarborgen willen we daarom inzetten op meer zelfmanagement. Helaas hebben we door de corona-perikelen de Challenge 2020 niet door kunnen laten gaan en hebben we deze vorm van zelfmanagement niet in de praktijk uit kunnen proberen. Hopelijk krijgen we in 2021 een herkansing!

Ons uiteindelijke doel is mensen aan het wandelen te krijgen en te houden. Daarom hebben wij onze “schatkist” met wandelingen die we in de loop der jaren hebben gemaakt op deze website geplaatst. Hierbij zijn per wandeling vermeld: de afstand, het startpunt, kenmerken van de route en is er het gpx-bestand (voor nauwkeurige navigatie) bijgevoegd. Bij veel routes is ook aangegeven waar je na afloop een kopje koffie kunt drinken. Dit is een belangrijk onderdeel bij de zaterdagwandelingen.

De “schatkist” is beschikbaar online. Mocht je een leuke route in de omgeving van Nijkerk willen lopen, kijk dan op de pagina Nijkerk Challenge / routes archief. Hier vind je de beschrijvingen en kan je een leuke wandeling uitzoeken. Download vervolgens de route op je telefoon, ga naar het startpunt toe en kom op plekken in de omgeving waar je waarschijnlijk nog nooit geweest bent. Probeer het een keer! De kans is groot dat het naar meer smaakt!