Samen gezond verder!

We zijn blij dat we als Stichting Gezondheidscentra Nijkerk de gelegenheid krijgen om met ondersteuning van Zelfzorg Ondersteund! de omslag naar meer persoonsgericht werken (waar we met elkaar de afgelopen jaren mee bezig zijn geweest in het project Samen Gezond!) verder door te ontwikkelen. We zijn gestart met het 3-jarig project Samen gezond verder! Er is een eerste groep van 18 zorgverleners gestart met de 3-daagse training Positieve gezondheidszorg – oplossingsgericht werken in de eerste lijn door Frederieke Bannink (psycholoog) en Pieter Jansen (huisarts).

Deze training wordt de komende drie jaar aangeboden aan alle zorgverleners van GC-Nijkerk en we vragen onze samenwerkingspartners zoals wijkverpleging, welzijn en gebiedsteams om mee te doen. Meerdere zorgverleners zijn verrast wat voor het effect het heeft in de spreekkamer. Voor meer informatie klik hier.

“tot nu toe de cursus als bijzonder leuk ervaren en direct toepasbaar” – W. Kars, huisarts