Nijkerk Challenge

in Uncategorized

Wandelen, plezier maken, uw leefstijl verbeteren, u fitter voelen. In 2018 vindt voor de 5e keer de Nijkerk Challenge plaats, een uitdaging die een groep mensen met overgewicht, diabetes of het risico daarop samen aangaat. De Challenge bestaat uit 6 dagen aaneengesloten wandelen in de laatste week van augustus (27 augustus t/m 1 september). Vanaf maart wordt er getraind via wekelijkse wandelingen. De voorbereidingen vinden plaats onder begeleiding van fysiotherapeuten, praktijkondersteuners, diëtisten en huisartsen. De eerste weken verkent het begeleidersteam wat de verschillende deelnemers aankunnen en wordt er vooral over verharde paden gelopen. De weken daarna worden de afstanden langer en wordt er ook buiten Nijkerk gewandeld. De mensen worden gestimuleerd om door de week ook mee te doen met WandelFilt om zich zo goed voor te bereiden op de 6-daagse Challenge week. Deelname vindt verder plaats op basis van zelfmanagement.