Nijkerk Challenge en Santiago de Compostella

Een grote verrassing van de Vriendenloterij voor Cees de Wolf (62) en Hester Liemburg (48) uit Nijkerk. Al vijf jaar zetten fysiotherapeuten Cees en Hester zich vrijwillig in voor de Nationale Diabetes Challenge van de Bas van de Goor Foundation. Beiden zijn werkzaam bij Gezondheidscentrum De Nije Veste te Nijkerk. Om hen te bedanken voor hun inzet deed de foundation een aanvraag bij het VriendenFonds van de VriendenLoterij. Cees en Hester mochten met de Bas van de Goor Foundation meelopen over de legendarische Camino de Santiago de Compostella in Spanje.

Petra Seegers, directeur bij de Bas van de Goor Foundation: “Cees en Hester zetten zich al vijf jaar met hart en ziel in voor de gezondheid van mensen met diabetes. Ze zijn een geweldig fysiotherapeuten-duo dat zeer betrokken is bij de foundation en specifiek bij onze Nationale Diabetes Challenge, waarbij we mensen door heel Nederland aanmoedigen tot een gezonde leefstijl. We vinden het fantastisch dat we hen konden uitnodigen tijdens onze wandeltocht over de Camino. Ze hebben het geweldig gevonden.”

Hester Liemburg (48) geniet nog na: “Ik vind het heel bijzonder dat we dankzij het Vriendenfonds van de Vriendenloterij een aantal dagen mochten meelopen over de Camino. Cees en ik voelen ons heel erg vereerd en genieten nog na.”

Cees de Wolf (62) vond het ook geweldig om mee te maken: “De omgeving was prachtig. Daar heb ik onwijs van genoten. En toen werden we ook nog eens verrast met een vrijwilligersbokaal! Dat vonden we ontzettend leuk.”

Bekijk hier de video die de foundation van hun avontuur maakte.