Gebruik HuisartseNij en Uwzorg online blijft stijgen

Steeds meer patiënten gebruiken het portaal Uwzorg online of de app HuisartseNij om een afspraak te maken met hun huisarts. Het totaal aantal gebruikers in Nijkerk en Nijkerkerveen is tot eind 2019 gestegen met bijna 2000 patiënten tot ruim 8100. Dat is gelijk aan 26% van de ingeschreven patiënten. Corlaer is koploper. Ruim  37% van de daar ingeschreven patiënten heeft een account. Het portaal wordt het meest gebruikt voor het aanvragen van herhaalrecepten (8400 aanvragen). Maar ook afspraken online inplannen is populair. In 2019 werden ruim 3.500 afspraken via het portaal gepland. Het gebruik van e-consulten stijgt ook, maar blijft nog wel een beetje achter. Misschien is dat iets om dit jaar op te pakken?